Współczynnik konwersji

Jak poprawić współczynnik konwersji?

Chyba każdy zgodzi się ze stwierdzeniem, że najważniejszym parametrem dla właściciela sklepu internetowego – obojętne z jakiej branży pochodzi – jest uzyskiwany dochód po odliczeniu wszystkich pieniędzy za towar, zatrudnienie itp. Trzeba zaznaczyć, że coraz więcej osób zwraca uwagę na współczynnik konwersji e-commerce (https://www.omniconvert.com/pl/narzedzie-do-optymalizacji-wspolczynnika-konwersji). Wszystko dlatego, że ma on bardzo duże znaczenie w kontekście uzyskiwanych wyników finansowych na koniec każdego miesiąca. Co warto o nim wiedzieć? Co zrobić, aby go poprawić?

Co to jest współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji e-commerce to iloraz liczby klientów, którzy weszli na daną stronę i dokonali zakupów przez liczbę klientów, którzy jedynie odwiedzili daną witrynę, ale nie zostawili w kasie żadnych pieniędzy
Autor zdjęcia: perzonseowebbyra

Trzeba podkreślić, że współczynnik konwersji e-commerce to iloraz liczby klientów, którzy weszli na daną stronę i dokonali zakupów przez liczbę klientów, którzy jedynie odwiedzili daną witrynę, ale nie zostawili w kasie żadnych pieniędzy. Uzyskiwane wyniki należy pomnożyć przez 100%. Dzięki temu można odczytać współczynnik konwersji e-commerce dla danego sklepu internetowego.

Jak poprawić współczynnik konwersji?

Dla każdego właściciela sklepu internetowego ta kwestia powinna być ważna. Co zatem zrobić, aby ten parametr był możliwie jak największy? Trzeba podkreślić, że istotne jest to, aby oferowane produkty czy świadczone usługi były na możliwie wysokim poziomie. Wszystko dlatego, że klienci bardzo zwracają uwagę na takie detale. Trzeba także zrobić wszystko, aby procedura dotycząca dokonywania zakupów była możliwie jak najbardziej przejrzysta. Właściciele sklepów internetowych muszą zrozumieć, że klientom zależy na czasie. Każdy chce możliwie jak najszybciej dokonać niezbędnych czynności. Jeśli zatem chcecie, aby współczynnik konwersji e-commerce w waszych sklepach był na wysokim poziomie, to nie możecie o tym fakcie zapominać. Istotne jest także to, aby klienci mieli do wyboru wiele produktów. Oferta musi być po prostu urozmaicona, dzięki czemu współczynnik konwersji powinien pójść do góry.