Współczynnik konwersji

Ocena kampanii marketingowej

Każdą kampanię trzeba w pewnym momencie podsumować. Najlepiej nie czekać z pierwszymi wnioskami do jej zakończenia, ale już w trakcie sprawdzać efektywność prowadzonych działań. Dobrym przykładem są tu kampanie internetowe, bez których trudno wyobrazić sobie sukces w handlu. Dzięki nowoczesnym narzędziom e-marketingu przedsiębiorcy mogą promować swoje produkty, tudzież usługi, na niespotykaną wcześniej skalę. Jednak rozwiązania te pozwalają także dokonywać bieżącej oceny skuteczności kampanii promocyjnej. Wymiernych informacji dostarcza chociażby współczynnik konwersji e-commerce.

Zmiany w strategii

Jeżeli wspomniany współczynnik lub inne narzędzie analizy przedstawia niezbyt dobre wyniki, wówczas warto przemyśleć ewentualną zmianę w podejściu do kampanii w internecie
Autor zdjęcia: MorseInteractive

Jeżeli wspomniany współczynnik lub inne narzędzie analizy przedstawia niezbyt dobre wyniki, wówczas warto przemyśleć ewentualną zmianę w podejściu do kampanii w internecie. Być może materiały promocyjne nie pojawiają się tam, gdzie trzeba. A może są niewidoczne lub niezbyt ciekawe. W sytuacji gdy liczba odwiedzin na stronie nie przekłada się na satysfakcjonującą sprzedaż, należy przedefiniować swoje cele i jak najszybciej popracować nad usprawnieniem kampanii promocyjnej. Lokowanie pieniędzy w działania nieprzynoszące realnych zysków mija się przecież z celem.

Na dobrym kursie

O tym, że kampania promocyjna odnosi skutki świadczy kilka czynników. Należą do nich między innymi:

  • zwiększone zyski firmy, najbardziej miarodajny efekt dobrej kampanii reklamowej,
  • wysoki współczynnik konwersji e-commerce, świadczący o atrakcyjności witryny internetowej,
  • duża częstotliwość klikania w banery i inne materiały promocyjne w sieci, dzięki czemu wiadomo, że oferta sklepu jest ciekawa.

Na wszystkie te elementy należy zwrócić uwagę, jeżeli liczy się na realny sukces swojej działalności gospodarczej. Co więcej, należy je monitorować na bieżąco, a najlepiej współpracować z doświadczoną firmą specjalizującą się w e-marketingu.

Twój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *